10 Nisan 2013 Çarşamba

Moda Çizgileri

Merhabalar;

Bu hafta farklı bir görselliği konu edinmeye karar verdim. Çizim ve moda tasarım.

Kendimi bildim bileli çizmeyi, boyamayı, kesip biçmeyi ve bir şeyler yaratmayı severim. Çocukken; karton, mukavva, el işi kağıdı, renkli fonlar, ipler, yapıştırıcılar, her türlü boya, kalem, defterler,  makas vb en yakın arkadaşımdı. Sayısal dersleri sevmez zorla geçerdim. Resim dersim her zaman iyiydi. Neredeyse tüm sınıfın resim ödevini ben yapardım. Hatta benden yaşça küçük ve alt sınıfta okuyan kuzenimin resim ödevlerini bile. Yavru sokak kedilerine çöpleri karıştırıp ev yaptığımı hatırlıyorum. Herkes ip atlar, seksek oynardı. Ben yalnız başıma çamurla oynamayı tercih ederdim. Zaman zaman acaba “ben deli miyim uzaylı mıyım” diye düşünürdüm. Halbuki herkesin yeteneği, zekası farklı yönde çalışıyormuş.  Şu anda da fotoğraf çekmeye, grafik programlarında görsel çalışmalar yapmaya devam ediyorum. Bunların yanı sıra 2000 yılından beri çeşitli görselliklerden etkilenerek kendimce modasal çizimler yapıyorum. Önümüzdeki birkaç hafta bu çizimlerimi beğeninize sunacağım.

Hadi başlayalım J


Bu elbiseyi çizerken Kylie Minoque’un bir ödül töreninde taktığı bir kolyeden esinlenmiştir. Gümüş, elips şeklinde büyüyerek aşağı doğru inen ve büyük, parlak, gece mavisi renkli taşla son bulan kolye. Aynı renklerde elips şeklindeki taşlardan kibar, açık, ince topuklu ayakkabı. Ve sade, etek boyu asimetrik şeklinde uzanan beyaz elbise.



İkinci yavruağzı elbiseyi ise Beyonce’un ismini şu an ismini hatırlayamadığım bir klibini izlerken oluşturdum. Keşke kıyafeti böyle olsaydı dans ederken daha güzel görünürdü, düşüncesiyle.  Retro topuklu, bilekten bağlı, açık ve lame renkli ayakkabı ile kombinledim. Üst kolda kalın gümüş bileklik ve elinde de gümüş birbirine bağlı yüzük-bileklik ile aksesuarlarını tamamladım.



Üçüncü elbise ise bir gece lambasından ortaya çıktı. Gece lambası etek olsaydı diye düşündüm gerisi kendiliğinden geldi. İki renkli, diz üstü çizme, tek eldiven, iki renkli saç tokası ve sarkan boncukları ile tasma şeklindeki siyah kolye tamamlayıcı ögeleri oldu.



Dördüncü elbise tamamen pembe rengin cazibesinden kaynaklandı. Sade ve cüretkâr bir kesimi var. Güneş şeklinde gümüş aksesuarlarla tamamladım.



Beşinci kıyafet Amerie isimli şarkıcının “1 thing” isimli şarkısının klibinde giydiği sarı renkli eteği kendimce yorumlayıp kombinleme çalışmam.



Yeni figürlerde görüşmek üzere…Sanatla kalın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder